Howdie

Ho Ho Ho! Tja… Ik had er niet eerder bij stilgestaan, maar vrouwlief wees me er op toen ik in een bui van totale kerstverbijstering deze kreet bezigde. In volledige onschuld dus, laat dat duidelijk zijn. Maar nee, het is natuurlijk helemaal niet onschuldig. Die ouwe snoeperd was zijn tijd mijlenver vooruit. Tegenwoordig heeft ‘ho’ een ietwat andere betekenis. In sommige subculturen is het zelfs een compliment, al vind ik dat persoonlijk een treurig teken van verschraling. Jezelf goedkeurend ho of bitch laten noemen, ik weet het niet hoor. Of nou, ik weet het wel: moet je niet willen.

Wanneer ik nu dus deze krachttermen uit de mond van de bebaarde ouwe hipster hoor, dan kan ik er niet meer omheen: het is tijd voor een ho-ho-ho-discussie.

15 gedachtes over “Howdie

  1. Goedemorgen een ” ophouden nu! ” discussie dus? Is dat wat je bedoelt? Ik help het je wensen, er zijn altijd mensen die niet te stoppen zijn,en erg hardleers zijn……ik ken er wel een paar hoor.Maar het is een goed stukje wat ik hier las in de vroege morgen, en geloof het of niet, het is pas half zes hoor…. fijne dag.

    1. Je was er weer vroeg bij!
      Jouw interpretatie kan ook, maar ik doel toch vooral op het gebruik van ‘ho’ en ook ‘bitch’ als koos- of zelfs geuzennaam voor (en door) vrouwen. Het wordt blijkbaar door veel mensen inmiddels normaal gevonden, maar ik vind het op z’n minst dubieus.

  2. ja ik denk dat ik je wel had begrepen..die woorden hoor je veel de laatste tijd.ik was er om vijf uur al uit, was klaarwakker, en niemand wist het nog hahaha heb vanmiddag even geslapen,vanavond nog even een bescheiden klein feestje bij iemand van de cantorij,word niet laat, Cantorij moet morgen zingen in de kerstdienst

Geef een reactie

