Herinnering

Je loopt voor me uit met je regenjasje aan, Jip en Janneke-paraplu en vrolijk gekleurde regenlaarsjes. Je korte blonde haar net lang genoeg zodat de wind er wat mee kan spelen. Je wijst me van alles aan: de bladeren, bomen en een auto die voorbij rijdt. Je stapt in de plassen, maar wel heel voorzichtig. Vind ik heel fijn, scheelt me straks je natte sokken en broek verschonen.

Het is een herinnering die zomaar bij me opkomt wanneer je, zeker negen of tien jaar later, weer voor me uitloopt. Je lange blonde haar los op je rug – een feest voor de wind. Een zwarte, gescheurde – dat hóórt zo pa! -skinny jeans en legergroen jack. Witte sneakers en van die korte sokken; je enkels bloot. Die sokken hebben een speciale naam, maar ik vergeet dat steeds. Dat dan weer wel.

14 gedachten over “Herinnering

Geef een reactie

