De nieuwigheid gaat eraf #liederlijk

Huppekee, een nieuw jaar, spik en span, kakelvers en in volle glorie. Jawel, met een beetje kater of broodnuchtere kop, mij maakt het geen bal uit: we zullen doorgaan. De liedjes komen en gaan in mijn guitige koppie (huh?), dus recht zo die gaat. Ik beleef er hier en daar zelfs vreugde aan. Geloof het of niet. Verandering van spijs doet eten, zeggen ze. Snap jij het? Mooi zo. Ga maar raden. Heel veel clues kan ik je namelijk niet geven. Voor klachten kun je terecht bij de meest vrolijke afdeling alhier. Of nee: daar. Stukkie opschuiven, ja, precies. Daar dus. Vage shit! Maar mooi liedje.


Een verandering van snelheid, een verandering van stijl
Een verandering van tafereel, met nee spijt
Een kans te kijken, bewonderen de afstand
Nog altijd bezet, hoewel jij vergeet
Verschillende kleuren, verschillende tinten
Over elk fouten waren gemaakt
Ik neem de schuld
Richtingloos zo duidelijk te zien
Een geladen pistool zal niet zetten jou vrij
Zo zeg jij

Wij zullen delen een drankje en stappen buiten
Een boze stem en een wie huilt
‘We zullen geven jou alles en meer,
de spanning is te veel, kan niet nemen veel meer’
Oh, ik heb gelopen op water, rende door vuur
Kan niet lijken te voelen het nog
Het was mij, wachtend voor mij
Hopend voor iets meer
Mij, ziende mij deze tijd, hopend voor iets anders


Vorige week weer eens een keispannende ouderwetse fotofinish tussen Mac en JV. Zo zie ik het graag. De winnaar: Mac. Jawel. Hij flikt het nu al weken achter elkaar. Sjappo. Of Chapeau, whatever.
Het liedje: Other Voices – The Cure

6 gedachten over “De nieuwigheid gaat eraf #liederlijk

Geef een reactie

