Onbevlekt? #liederlijk

Dit gaat een eindje terug. Het was denk ik mijn eerste optreden. Playbacken was toen hip. Stond ik daar met mijn broer (hij speelde imaginair de toetsen op een doos beplakt met zwarte en witte stroken papier). Ik mocht de zanger zijn, inclusief leren bandje met studs). Een gaashemdje was niet voorhanden. Helaas. Achteraf: gelukkig. Voor intimi is dit gelijk een inkoppertje. Of toch niet; misschien is mijn herinnering wel heel anders dan de geobserveerde werkelijkheid. De ene memoire is de andere niet, niets zo gekleurd als de mens.
In het algemeen geldt dat zachte heelmeesters stinkende wonden maken en dat er naar mijn idee niet zoiets bestaat als een onbevlekte ontvangenis. Het leven en de liefde: het is één grote (zelf)bevlekking.
Zo. Ga maar raden, lieverds – zo moeilijk is het niet.


Sommige tijden ik voel ik heb gaan te
Rennen weg ik heb gaan te
Gaan weg
Van de pijn die you rijdt in het hart van mij
De liefde wij delen
Lijkt te gaan nergens
En ik heb verloren mijn licht
Want ik woel en draai ik kan niet slapen aan nacht
Eens ik rende naar jou (ik rende)
Nu ik zal rennen van jou
Deze bevlekte liefde jij hebt gegeven
Ik geef je alle een jongen kon geven jou
Neem mijn tranen en dat is niet bijna alles
Oh bevlekte liefde
Bevlekte liefde
Nu ik weet ik heb gaan te
Rennen weg ik heb gaan te
Gaan weg
Jij doen niet echt willen het nog meer van mij
Te maken dingen recht
Jij nodig iemand te houden jou vast
En jij zal denken liefde is te bidden
Maar ik ben spijtig ik doe niet bidden die weg
Eens ik rende naar jou (ik rende)
Nu ik zal rennen van jou
Deze bevlekte liefde jij hebt gegeven
Ik geef je alle een jongen kon geven jou
Neem mijn tranen en dat is niet bijna alles
Oh bevlekte liefde
Bevlekte liefde
Doe niet aanraken mij alsjeblieft
Ik kan niet staan de weg jij plaagt
Ik liefde jou ondanks jij pijnigt mij zo
Nu ik ben gaande te pakken mijn dingen en gaan
Bevlekte liefde, bevlekte liefde
Bevlekte liefde, bevlekte liefde
Raak me schatje, bevlekte liefde
Raak me schatje, bevlekte liefde
Bevlekte liefde
Bevlekte liefde
Bevlekte liefde


Wie zeg je? Wie? Vorige week? En al weken daarvoor? Wie?? Mac! Ja. En yep, ook. Jemig, die gast blijft maar in topvorm. Is het een vliegtuig? Is het een vogel? Welnee, gewoon Mac. Dus kom op medespelers: laat je niet gek maken. Althans, niet gekker dan strikt noodzakelijk.
De oplossing van vorige week: New Dawn Fades – Joy Division.
https://www.youtube.com/watch?v=7XRfeZJjOkI

9 gedachtes over “Onbevlekt? #liederlijk

      1. Blijft een mooi nummer. Ben bang dat ik jullie toen gemist hebt, met jullie playbackshow 😉
        Komt een ruïne aan toch? Misschien nog eens voorzichtig overdoen? 🙂

Geef een reactie

