Autodief #liederlijk

Met een mix van Noorse en Pakistaanse roots heeft de artiest van vandaag alles te maken. Ja, echt. Een wonderlijke combinatie misschien, maar gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Ook de muziek en stem zijn op z’n zachtst gezegd herkenbaar bijzonder. Denk Nick Cave en Siouxsie. Je zal wel denken: wat een hoop bruikbare hints, je geeft het bijna weg, man! Klopt zeker. Maar ik wil natuurlijk dat je ook deze week een reële kans maakt, zelfs als het een minder gangbare telg uit de muziekwereld betreft. Ik zeg je: een pareltje. Twee keer live gezien. Bijzonder prettig. Ik hoop dat een derde keer niet lang op zich laat wachten. Genoeg geluld, tijd om te raden!


Oh, het is crimineel
Ik ben stelen auto’s in mijn dromen
Dat niet jij noch ik kan rijden
Voorbij de tijd weg, bioscoop tweemaal een dag
Nu, ik ben nu laten te kijken
Doe de schuld in mij, mijn angst
Controleer jouw pols wanneer ik spreek

Kijk mij doorheen het allemaal
De rest is doorweekt in koud zweet nachten
De woorden ik nooit vinden te zeggen
Bedekken menselijkheid, hier ik ben kijkend voor mij
Jij bent mijn verstoppen weg
Neem de bedekkingen van mij, naakt voor allemaal te zien
Jij handigde mij over


Ik zeg: Mac. Jullie zeggen: nee joh, alweer?? Ja, echt. Weer die dekselse Mac. Voor de zoveelste week op rij wist hij als eerste het antwoord te geven en liet wederom JV met niets anders dan lege handen achter zich. Hoe doet ie het? Niemand weet het, feit is dat ie het flikt. En toch, ik weet zeker dat naaste belager JV en de vele anderen die zich niet laten horen, maar wel degelijk hun pogingen wagen, de ban weten te breken. Kwestie van stug volhouden. Al is het Mac van harte gegund, laat dat duidelijk zijn.
Hoe dan ook, vorige week was het juiste antwoord: Soft Cell – Tainted Love. Al had ik dezelfde titel van Gloria Jones ook goedgekeurd, het is tenslotte haar liedje 🙂

7 gedachten over “Autodief #liederlijk

    1. Sportief Mac! Ik zat in dubio om het antwoord van JV gelijk goed te rekenen, maar het zat er zo dicht tegenaan.
      Daarom met eervolle vermelding voor jou 😉
      Stealing Cars – Nadine Shah

Geef een reactie

