Kangoeroe #liederlijk

Kan de goeroe? Of is zo’n boksend beest echt een goeroe op allerlei woestijnvlakken? Ik heb geen idee. Waar ik even met je naartoe wil: Aussieland. Ja, Australië. Daar vierden ze van de week feest. Nationale feestdag, bla bla. Maar ja, wat is feest? De oorspronkelijke bewoners hebben er namelijk niet veel aan gehad dat hun land destijds door een stel blanke idioten werd ingepikt. En niet zo’n beetje ook. Het schijnt een typisch blank trekje te zijn, landjepik. Met veel geweld ook. Je snapt dat ik dus een liedje in mijn kop kreeg dat nogal overduidelijk met deze kwestie te maken heeft. Een inkoppertje, zeg maar. De verleiding was (en is!) nog steeds groot om dat nummer hieronder vrijelijk te vertalen. Maar nee. Ik kies toch iets anders. Wel uit Australië trouwens. En nee, geloof heeft er niets mee te maken en Catweazle al helemaal niet. Raden maar!


Alleen, aan de einde van de dag
Als ik sta voor de relieken van wat gebruikt te zijn jij en ik
Jij draait met de tranen in jouw ogen
Niet begrijpend dat jij zijn vrij, vrij van mij
Als liedjes, onze warmte vaagt weg
Draait in kilheid, als de woorden die we zeggen, vandaag

En wanneer de stad gloeit, electrische mensen niemand weet
Electrische dromen, niemand opdaagt
Als je raakt mijn huid, het gevoel is electrisch

Ik hoopte dat onze bestemming helde
Altijd omhoog, nu het kromt weg, en valt
Als regens, en de ramen van kinderen
Ik zie de toekomst, gewoon glippen weg, en verkeerd


Zo, en toen was daar vorige week als uit het niets Bloggersterk! Jawel. Wie had gedacht dat die goede man ons hier nog zou verblijden met een muzikale boodschap? Nou, ik wel. Maar ja, dat wisten jullie niet. Des te grote ook het plezier en de verrassing. Want daar gaat het uiteindelijk om, lieverds. Nogmaals de felicitaties voor het enige juiste antwoord:
Editors – Lights

10 gedachten over “Kangoeroe #liederlijk

Geef een reactie

