Kruistocht #liederlijk

Ik verklapte jullie al veel vaker dat ik me soms ook enorm verwonder over het hoe en waarom van een liedje dat maar door mijn kop gonst. Tot vervelens toe soms. EN geloof me, deze keer hebben we een drammer te pakken, hoor! Om gek van te worden. Het is dat ik spelletje met zoveel liefde aan jullie voorleg, met hele troepen tegelijk zelfs, want anders… Het leuke is dat wanneer je van een beetje kinky oeh-la-la en rode konen houdt, dat je dan met dit liedje wel aan het goede adres bent. Niet de tekst, maar de plaatjes – die spreken tot de zinnenprikkelende verbeelding zo hier en daar. Altans, als je het een beetje in de tijd plaatst, want laten we eerlijk zijn: tegenwoordig loopt Jan en Alleman half naakt door het beeld. Dan liever deze curieuze verzameling, echt hoor.

Voordat we gaan raden: morgenavond staat het niet te versmaden programma J3 weer volledig in het teken van #liederlijk. Dus heb je zin in wat terugblikken met fijne muziek? Tune in tussen zeven en negen ’s avonds via www.omroepzuidplas.nl! Vanaf deze plek bedank ik de twee Jannen alvast voor hun enthousiasme en tijd. Heel misschien val ik de studio ook nog heel even binnen (figuurlijk dan), maar ik beloof niks. Dat je het weet. Zo, nu dan echt: raden maar.


Ik ben gekruisigd
Gekruisigd net als mijn redder
Heiligachtig gedrag
Een levenstijd ik heb gebeden

Ik ben gekruisigd
Voor de heilige dimensie
Godachtige hemelvaart
Hemels weg

Ik heb gezien de diepste oceanen
En geworsteld met goden
Reed het nobele harnas
Regende katten en honden
Ik sta voor mijn maker
Als Mozes op de heuvel
Mijn Guinness record bakker
Ik vertoef jouw  testament

De eerste van voordragers
Ik zag eeuwig licht
Beste van vocaal vechters
Voorbij menselijk zicht
Waar doornen zijn een plager
Ik heb gespeeld een dubbel spel
Jeruzalem met Pasen
Ik huil en bid mijn god
Ik huil en bid mijn god

Gekruisigd net als mijn redder
Heiligachtig gedrag
Een levenstijd ik heb gebeden

Ik ben gekruisigd
Voor de heilige dimensie
Godachtige hemelvaart
Hemels weg

Profeten ik heb zijn lezen
Verhalen ik heb zijn verteld
Voordat ik eindig mijn ademen
Ik reis in de ziel
Waar doornen zijn een plager
Ik heb gespeeld een dubbel spel
Jeruzalem met Pasen
Ik huil en bid mijn god
Ik huil en bid mijn god
Ik huil en bid mijn god
Vaarwel mijn god

Ik ben gekruisigd
Gekruisigd net als mijn redder
Heiligachtig gedrag
Een levenstijd ik heb gebeden

Ik ben gekruisigd
Voor de heilige dimensie
Godachtige hemelvaart
Hemels weg


Vorige week had Mac zo’n beetje het rijk alleen. Dit tot zijn grote verdriet, maar het was even niet anders. Deze week verwacht ik zeker een weerwoord van JV, maar zeker geen excuus: zijn pc kreeg namelijk een flinke onderhoudsbeurt precies op zondag. Het kan rotter, heus. Hoe dan ook, het juiste antwoord kwam van Mac: Seven Nation Army van The White Stripes. Nogmaals van harte!

12 gedachten over “Kruistocht #liederlijk

Geef een reactie

