Kattenluikje

Die uitdrukking van het volk en dat het de leider krijgt die het verdient, het is een waarheid als een onverdoofd geslacht varken. De voortekenen beloven een Rutte III, terwijl ik nooit wilde geloven dat we ooit echt een Rutte I zouden krijgen. De gifbeker, u kent ‘m wel. Leeg moet ie. Tot op de bodem.

Nederland is een rechts land. En dan loopt de media te gillen dat de PVV gelukkig niet de grootste is geworden. Right. Ik weet niet wat erger is. De slang Rutte of een olifant die de hele porseleinfabriek verpulvert en ons dan binnen een jaar opnieuw de stemhokjes in bonjourt? Oké, het is allebei geen feest. Nederland is rechts, of het dan extreem rechts is, of een toefje minder, maakt niet veel uit. Tel daar de heer Buma (verre familie van Stemra) bij op met zijn al even ontoerekeningsvatbare Wilders-light gedachtegoed en ik wens ons allen veel sterkte.

Er viel ook nog wat te vieren. De partij van mijn voorkeur verdubbelde ruimschoots. En Was-ik-maar-Obama-Jesse heeft het ook mooi gedaan met zijn partij. Maar ja, het weegt niet op tegen de kater die ik momenteel heb. De Veel Vrindjes Dictatuur levert flink in, maar kan gewoon doen alsof de neus bloedt. Het is bizar dat een beleid dat in totaal 37 zetels verliest straks gewoon voortgezet kan worden, met zelfs nog een schepje erbovenop. Althans, zo zie ik het nu, met mijn meest donkere bril – het gaat allemaal gewoon op dezelfde voet door.

De meest domme actie vind ik het straal negeren van de vijf zetels winst van de PVV. Ik word daar niet blij van, maar als ik de media moet geloven is het populisme nu een halt toegeroepen… Wat? Dan negeer je dus simpelweg 5 x 70.000 = 350.000 stemmen die Geert nog meer reden tot onbedaarlijk gillen en schreeuwen geven. In totaal zijn er nu zo’n anderhalf miljoen Nederlanders die het een goed idee vinden om Wilders en zijn paranoïde maffiabende het vertrouwen te geven. Hoera. Wat een gaaf land, hè Mark? Hoe idioot ben je om te ontkennen dat het populisme van Wilders is overwonnen? Waarom trappen zowel binnen- als buitenlandse media daarin? Waarom wordt Rutte als held gezien, als winnaar, als redder van de EU?? Wat is dit voor waanzin? Rutte als Verlosser? Hij is zelf geen haar beter dan Geertje, maar wentelt, draait en glibbert zich naar de rol van Redder des Vaderlands. Doe normaal! Die hele verkiezingsuitslag jeukt als een gek, man.

Nou ja, ik heb dus een kater. En niet zo’n kleintje ook. Lang leve de Partij voor de Dieren.

12 gedachtes over “Kattenluikje

  1. Ik kan niet anders zeggen als wederom goed opgeschreven en over nagedacht, en ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik het met je eens ben,Ik hoor Rutte nog zegen dat er geen ontslagen in de zorg zijn gevallen de afgelopen jaren……,en dat is wel degelijk zo,dat weten we allemaal. en zo zijn er nog veel dingen die echt niet goed waren en die hij als wel goed neer zet. Nou nee, echt niet!!!
    Waarbij ik ook nog aanteken dat het getuigt van respectloosheid dat al die kiezers, die op PVV hebben gestemd in hun hemd zijn gezet.Nee ik heb er niet op gestemd, maar ik denk aan al die duizenden die het wel hebben gedaan Zij zijn werkelijk zomaar opzij gezet.Zo zie ik het als ik aan mijn keukentafel zit.Maar misschien zie ik het niet goed, is mijn bril beslagen misschien. Fijne dag verder

  2. Echt, geloof mij, dit is de eerste x in mijn leven dat ik mij verdiept heb in de politiek, ik geef toe, ik vond het zeer interessant.. Dus voor de tweede x in mijn Nederlandse leven ( ben pas 5 jaar geleden genaturaliseerd) gek trouwens voor iemand die is opgegroeid in Nederland met oké, een Italiaanse vader, maar wel met een ras Amsterdamse moeder haha, maar dat terzijde.. Dus… De stemwijzer.. Partij vd dieren en D66 was de uitslag en o ja, Groenlinks was er ook nog een.. Ik heb lang lopen dubben, rationeel alles op een rij gezet.. Maar toen Marrianeke haar positie uitlegde, en de zetels belangrijk zijn voor meer stem, heb ik met heel mijn hart gekozen voor moeder aarde…

    1. Mijn reactie is natuurlijk gekleurd, maar ik ben heel blij dat je met je hart hebt gestemd. Ook als je iets heel anders zou hebben gestemd, dan nog. Zolang je het inderdaad maar met overtuiging doet. En dat heb je duidelijk gedaan. Ben trots op en blij met je 😉

Geef een reactie

