Hoogpolig #liederlijk

Geheel tegen mijn gewoonte in vertaal ik deze keer niet woord voor woord. Het kan namelijk niet. Op zich wel hilarisch, want het ene woord waar het om gaat, kent alleen een hele lange omschrijving. Dus daar heb ik deze keer dan ook maar voor gekozen. Dat je het weet. Geef ik dus gelijk weg dat het om een heel kort woord gaat. Vier letters, vooruit. Meer niet. Nou, en dan ben je al een heel eind. Iets minder ver is Polen. Echt, het valt mee. Het is even rijden, ‘tuurlijk, maar het is te doen. Tenzij je om de haverklap stopt voor junkfood, ja dan, dan is het een teringeind weg. Maar ja, dan vraag je er ook om. Over vragen gesproken, er zijn heel wat vragen gesteld in de tekst. Nu alleen het antwoord nog. Have fun!


Waarom doe niet jij vragen hem als hij is gaande te blijven?
Waarom doe niet jij vragen hem als hij is gaande weg?
Waarom doe niet jij vertellen mij wat is gaande aan?
Waarom doe niet jij vertellen mij wie is aan de telefoon?

Waarom doe niet jij vragen hem wat is gaande aan?
Waarom doe niet jij vragen hem wie is het laatste op zijn troon?
Doe niet zeggen dat jij liefde mij!
Gewoon vertel mij dat jij wil mij!

Een van de puntige tanden van een olifant, bijvoorbeeld!
Gewoon vertel mij dat jij wil mij
Gewoon vertel mij dat jij

Een van de puntige tanden van een olifant, bijvoorbeeld!
Een van de puntige tanden van een olifant, bijvoorbeeld!
Een van de puntige tanden van een olifant, bijvoorbeeld!


Mac liet zich niet gek maken en kegelde vorige week toch weer als eerste het goede antwoord het hok in. Deed ie goed hoor, zo uit de heup, wedden? Na een bakje koffie, dat wel. JV had er net iets langer voor nodig, helaas voor hem. Niet getreurd, wekelijks nieuwe ronde, nieuwe kansen. En wie weet hebben we ineens een derde die ermee op de loop gaat, je weet nooit. Dus, altijd scherp blijven is het devies.
Het juiste antwoord vorige week was inderdaad Cocteau Twins met Five Ten Fiftyfold.

10 gedachtes over “Hoogpolig #liederlijk

Geef een reactie

