Roedellopen #liederlijk

We kunnen er niet langer omheen: de lente is begonnen. Daarom een passend liedje dat precies niet over de lente gaat. Waar dan wel over? Daar lopen de meningen over uiteen. Niemand die het echt lijkt te weten. Maakt mij niet uit, het is best een fijn liedje dat enorm irritant door mijn kop kan galmen. Dat dan weer wel. Wat ik je kan zeggen is dat niet Joost het mag weten, maar Michael. Althans, volgens de tekst. Niet dat die alles weet, maar hij is er wel bij betrokken. Maar welke Michael? Geen idee. Nee, echt, ik weet het niet. Is niet erg, want het enige dat echt van belang is, is dat jullie de artiest en titel weten. Dan komt alles goed. Heus. Let’s go guessing!


Ik was volgend de, ik was volgend de, ik was volgend de, ik was volgend de
Ik was volgend de, ik was volgend de, ik was volgend de, ik was volgend de

Ik was volgend de roedel, allemaal slikken in hun jassen
Met sjaals van rood rond hun nekken
Te houden hun kleine hoofden van vallen in de sneeuw, en ik draaide rond en daar jij gaat
En Michael, jij zou vallen en draaien de witte sneeuw rood als aardbeien in de zomertijd


Vorige week zat JV nog te genieten van de wintertijd terwijl Mac met zijn kop al bij de zomer zat. Ergo: Mac was de eerste met het juiste antwoord. Heel verbazingwekkend is het niet, maar de felicitaties blijven welgemeend. Het gezochte liederlijkje was natuurlijk Tusk van Fleetwood Mac. De ene Mac is echter de andere niet, mind you!

7 gedachtes over “Roedellopen #liederlijk

Geef een reactie

