Lamme lenden

Van die dagen dat je toch ineens weer beseft: ik ben geen jonge hond meer. Omdat je de nacht ervoor tegen half vier gaat slapen na een avond vol muziek en zelf optreden. Niks mis mee. Maar die dag erna hè? Zo brak als stilstaand water. Niets mee aan te vangen, met dat lome lijf. En nee, dat is niet een kwestie van oorzaak drank of ander zooi. Daar doe ik niet aan. Dergelijke avonden kom ik door met een bekertje koffie, een flesje water, een glas water met koolzuur en daarna nog een paar glazen water. Meer heb ik niet nodig.

Maar dan nog. De volgende dag vertelt niemand mij waar die vrachtwagen is gebleven waar ik blijkbaar toch door aangereden ben. Zuchtend, piepend en krakend mijn bed uit en uiteindelijk, na een ultra-traag ontbijt en een te lange douche – gevolg: overal jeuk! – naar buiten. Geen zin, maar het moet gewoon. De wind is aangenaam fris en de zon laat zich precies voldoende van haar beste kant zien. Rondje wandelen. Een paar boodschappen halen.
Na een uurtje weer thuis op de bank ploffen en tot overmaat van stil sluimeren heel even in slaap kakken. Om dan weer wakker te schrikken van de telefoon die laat weten dat het mijn beurt is bij een spelletje Wordfeud.

Dus… Veel meer dan dat werd het gisteren niet. Is dat erg? Welnee joh. De lamlendigheid weegt simpelweg niet op tegen de kick van het spelen. Adrenaline, ik hou van je, oh pijnstiller met je sluipschuttersachterbaksheid, ik hou intens van je. Totaal gestoord. Weet ik toch.

16 gedachten over “Lamme lenden

  1. geen alcohol. dat weet ik van jou, toch een kater…. van vermoeidheid, van blijdschap, van het optreden, waar mee ik jullie feliciteer, goed gedaan….nu weer een beetje ‘bij de mensen?” Dat hoop, maar het plezier van zo’n mooi avond en nacht pakken ze je niet meer af. Dat is een zekerheid, die je hebt. mooi geschreven.

Geef een reactie

