Uitdaging #liederlijk

Soms heb je een uitdaging nodig in het leven. Of gewoon op een dag, een ochtend. Whatever. Ik weet niet eens of dit wel zo’n enorme uitdaging is, maar ik had het ook niet over een grote of kleine uitdaging. Gewoon een uitdaging. Denk er een beetje ambachtelijkheid bij, beetje kunstzinnigheid ook en klaar ben je, wedden? Doet u mij maar een dubbele, trouwens!


Ik uitdagen jou, te zijn echt
Te raken een flakkerende vlam
De pijn van donkere verrukking
Doe niet verkrampen in de nacht angst

Doe niet terug weg gewoon al
Van bestemmingen paar
Ik uitdagen jou te zijn trots
Te uitdagen te schreeuwen luid
Voor overtuigingen die jij voelt
Als geluid van bellen te beieren
Ik uitdagen jou te spreken van jouw afschuw
Van bureaucratie, hypocrisie – allemaal leugenaars

Ik uitdagen
Ik uitdagen
Ik uitdagen, jou, jou


Even denken hoor, vorige week… Ja, het begint me weer te dagen. Mac. Jawel, het was Mac. Hij kwam al weer zo snel als de bliksem met het goede antwoord. Waarvoor nogmaals de hartelijke gratulaties. White Winter Hymnal van Fleet Foxes:

4 gedachten over “Uitdaging #liederlijk

Geef een reactie

