Straalkoorts #liederlijk

Pasen. Dan verwacht je natuurlijk dat mijn konijnenkop daar wel een liedje over implanteert, maar nee. Niets van dat alles. De enige link die je kunt leggen is dat het op zo’n eerste dag van twee vol rotte eieren misschien wat rustiger is op straat. Al is alles relatief. Blijkbaar is het die verstilling en melancholie waar ik mezelf mee troost. Troost? Ja, waarom niet. Een bakkie troost wellicht. Maar dat is veel te ver gezocht. Zoek het maar in het noorden, net als de verwijzing in de tekst. Pas op dat je geen straaltje koorts krijgt! Hier moet je het mee doen. Ga maar raden.


Herinnering komt wanneer herinnering is oud
Ik ben nooit de eertse te weten
Volgend de stroom omhoog noord
Waar doen mensen zoals ons drijven
Er is kamer in mijn schoot
Voor kneuzingen, ezels, hand klappen
Ik zal nooit verdwijnen
Altijd, Ik zal zijn hier
Fluisterend
Ochtend, houd de straten leeg voor mij

Ik leerde te niet eten de sneeuw
Mijn vacht is heet, mijn tong is koud
Op een bed van spinneweb
Ik denk over te veranderen mijzelf
Een veel van hoop in een eenmanstent
Er is nee kamer voor onschuld
Neem me thuis voor de storm
Fluwelen mijten zullen houden ons warm
Fluiterend
Ochtend, houd de straten leeg voor mij

Onbedek onze hoofden en onthullen onze zielen
Wij waren hongerig voordat we waren geboren


Van JV begreep ik afgelopen week dat hij het glad vergeten was om #liederlijk even te checken. Dat kan natuurlijk gebeuren. Geen probleem. Het werd zo iets eenvoudiger voor Mac, die er wederom als de bliksem bij was. Sneller dan zijn schaduw, die gast. Het goede antwoord was Double Dare van Bauhaus. Inderdaad Mac, een hele fijne plaat! 😉

13 gedachtes over “Straalkoorts #liederlijk

  1. JV
    Ik was eieren aan het zoeken,vandaar dat ik niet op tijd was om te reageren.
    Mac:heeft het volgens mij helemaal goed,van harte hoor..

  2. Shit….ik wilde volgens de beste paastradities op dit podium herrijzen. Was ik de tijd vergeten…….. Geen idee waar ik ‘m heb gelaten, tussen de eieren? Koortsachtig zoek ik verder. Gefeliciteerd Mac, maar wees waakzaam……I’m back!

Geef een reactie

