Nikst #liederlijk

In een muzikaal weekend past natuurlijk altijd een #liederlijk. Deze keer een band die ik nooit live heb gezien, maar wie weet, misschien nog ooit. Hoewel, nu ik erover nadenk: ik heb ze wel al in het echie meegemaakt! Verdomd. Hoe kon ik het vergeten? Ze maakten zelfs zo’n indruk dat ik daarna volledig overtuigd was van hun muziek en meer nog, de achterliggende gedachte. Voor die tijd vond ik ze wel oké, maar dat sloeg dus om in verwondering. Ik ga je verder verdraaid weinig info geven, want alles zal leiden tot vroegtijdig verklappen. En dat kan niet, dan is het geen raadspelletje meer. Toch, denk muziek, kunst, maatschappijkritisch en in dit geval heel veel inkt! Have fun! 😉


Alleen rijke mannen kunnen kopen
Dingen dat arme mannen kunnen maken
Jij hebt hebben niets
En zij hebben heb veel
Als een boom vallend beneden
Raakt een druif op de grond
Zij zullen verpletteren de arme man zijn hoofd

(In boeken)
Jij kan zit naast iedereen
In ligstoelen reizen een zee
(In boeken)
Jij bent een koningin voor de namiddag
Tot de echtgenoot stapt binnen

Tonnen van inkt
Maken miljoenen denken
Tonnen van inkt
Maken jou denken
Tonnen van inkt
Maken miljoenen denken
Tonnen van inkt
Maken jou denken

Ben het jij, liefde, is dit echt liefde
Ben het jij ik ben denken, liefde
Ben het jouw lip, ben het tulp
Ben het jij ik ben denken aan

Tonnen van inkt
Maken miljoenen denken
Tonnen van inkt
Maken jou denken
Tonnen van inkt
Maken miljoenen denken
Tonnen van inkt
Maken jou denken

Alleen arme mannen kunnen lezen
Alle kranten zij nodig
In de afvalbak van de stad

Tonnen van inkt
Maken miljoenen denken
Tonnen van inkt
Maken jou denken
Tonnen van inkt
Maken miljoenen denken
Tonnen van inkt
Maken jou denken


Vorige week sloeg Mac, zoals viel te verwachten, terug. Keihard. Hoewel JV de suggestie wekte dat hij Mac de tijd gunde. Ik weet het niet, de waarheid ligt ergens in het midden, vermoed ik. Hoe dan ook: van harte, nogmaals, Mac. Het juiste antwoord was inderdaad Don’t Go van Yazoo.

6 gedachtes over “Nikst #liederlijk

  1. JV
    Daar ga ik ook voor,Mac alvast gefeliciteerd hoor.
    Liederlijk,als je soms Emma Lee tegen komt wil je haar dan feliciteren namens J1 en J3,het was groots
    gisteravond.

Geef een reactie

