Bollocks!

Minimaal twee keer per week reis ik naar Rotterdam. Inmiddels is dit bij de meeste van jullie wel bekend. Maar toch.
Wat jullie dan weer niet weten, is dat ik dan soms een uurtje of twee shoppend door de Hades, oftewel Alexandrium, trek. Niet alleen, wees gerust. Mijn lieve dochter neemt hierin graag het initiatief. Zo ook van de week.

Je moet voor het schetsen van dit beeld even weten dat ze midden in de laatste toetsweek van haar brugpiepersjaar zit en dat betekent voor het puberend gespuis vooral: hoera, we zijn vroeg uit! In weken zoals deze kunnen we dus samen wat meer uren doorbrengen, wat dan ook weer een voordeel is. Ook deze oudere jongere juicht de toetsweek op gepaste wijze toe, zo blijkt.

Op dit soort momenten spreken we met regelmaat af bij station Alexander. Steevast drinken we dan eerst iets bij de HEMA (veel gewoner hoeft het niet) en dan gaan we de usual suspects af, waaronder dus ook de heuse hel: Primark. Overigens tot groot plezier van de bijna tweedeklasser. Ik verdenk haar ervan dat ze daar eigenlijk helemaal niets nodig heeft (oh, opluchting als het echt waar is) en vooral voldoening haalt uit mijn gepijnigd gezicht.

En toch, heel soms weten ze me in dit Nest des Bederf niet alleen te irriteren of op een andere manier een ongemakkelijk gevoel te geven. Althans, de laatste keer kon ik het van pure hilariteit niet nalaten om, geheel tegen mijn gewoonte in, een foto te maken van een t-shirt. Het shirt is door een stonede designer ongetwijfeld de navolging van het al even dubieuze fenomeen Ramones-shirt bij H&M een jaar (of twee?) geleden. Het eerste wat ik dacht toen ik onderstaande shirt zag was: God save the Primark??

 

dcm9psmxoaamsin
God save the Primark?? – ego echo

10 gedachten over “Bollocks!

  1. hahahha wat een bekende naam op dat shirt…doet me er aan denken toen je nog thuis woonde in een ver verleden…ha ha maar toch ook zo leuk met je meiske zo op stap te zijn,zo kom je nog eens wat tegen, fijne dag

  2. Grappig! Gisteren kwam ik het dorp hiernaast een vijftiger tegen, zwart geverfde coup, weliswaar kort geknipt, hoornen bril, rode gympen en een verder geheel zwart uniform met zo goed als zeker het zwarte Ramones-shirt dat je hier noemt. En sindsdien krijg ik dat ene deuntje niet meer uit mijn hoofd…..rock rock rock rock rock and roll high school 🙂

Geef een reactie

