Soberheid #liederlijk

We leven in tijden van mysterie en spanning. De ene gek zit in een wit huis, de andere op een rood plein en nog een hele zwik idioten op plekken die verkleuren waar je bij staat. Onderstaand nummer is al net zo mysterieus, spannend en ondoorgrondelijk. Al klinkt er een boodschap door die zo weer in de huidige tijd past. Ondanks dat het alweer uit de vorige eeuw stamt. Een nummer dat mij al die jaren met regelmaat in haar greep houdt. Soms verstikkend, soms zelfs troostend. En die stem hè? Blijft fijn!


Alle gods kinderen nodig reizende schoenen
Rijd jouw problemen van daar
Alle goede mensen lezen goede boeken
Nu jouw geweten is duidelijk
Ik hoor jou praten meisje
Nu jouw geweten is duidelijk

In de ochtend ik vegen mijn wenkbrauw
Veeg de mijlen weg
Ik leuk te denken ik kan zijn zo gewild
En nooit doen wat jij zegt
Ik zal nooit horen jou
En nooit doen wat jij zegt

Kijk mijn ogen zijn net hologrammen
Kijk jouw liefde heeft tekenen rood van mijn handen
Van mijn handen jij weet jij zal nooit zijn
Meer dan draai in mijn nuchterheid
Meer dan draai in mijn nuchterheid
Meer dan draai in mijn nuchterheid

Wij gewoon prikken een beetje lege taart
Voor de lol mensen hadden aan nacht
Laat aan nacht doet niet nodig vijandigheid
Timide lachen en pauze te vrij

Ik doe niet geven over hun verschillende gedachten
Verschillende gedachten zijn goed voor mij
Omhoog in armen en kuis en heel
Alle gods kinderen nemen hun tol

Kijk mijn ogen zijn net hologrammen
Kijk jouw liefde heeft tekenen rood van mijn handen
Van mijn handen jij weet jij zal nooit zijn
Meer dan draai in mijn nuchterheid
Meer dan draai in mijn nuchterheid
Meer dan draai in mijn nuchterheid

Kop van thee, neem tijd te denken, ja
Tijd te riskeren een leven, een leven, een leven
Zoet en knap
Zacht en varkensachtig
Jij varken uit tot jij hebt gezien het licht
Varken uit tot jij hebt gezien het licht

Helft de mensen lezen de papieren
Lezen hen goed en goed
Aardige mensen, nerveuze mensen
Mensen hebben heb te verkopen
Nieuws jij hebt te verkopen

Kijk mijn ogen zijn net hologrammen
Kijk jouw liefde heeft tekenen rood van mijn handen
Van mijn handen jij weet jij zal nooit zijn
Meer dan draai in mijn nuchterheid
Meer dan draai in mijn nuchterheid
Meer dan draai in mijn nuchterheid


Wederom was het Mac die vorige keer het snelste sprintje trok ondanks een ook voor hem korte nacht. Nogmaals van harte!
Het juiste antwoord was inderdaad Tons of Ink van The Nits. Komt ie!

8 gedachtes over “Soberheid #liederlijk

  1. JV
    Te laat,(Vaderdag) eerst al die pakjes uitpakken en dan is het zo 11.00 uur.
    Mac,van harte hoor(het doet wel pijn maar toch blijft het prikkelen).

Geef een reactie

