Alles gezien

Nee, hij mag niet mopperen. Hij heeft allebei zijn benen en armen nog, alleen daarboven hè, dus ja, daarom zit hij hier. Maar hij zit hier best, hoor, hij mag echt niet mopperen. Heeft alle ledematen nog. Weet je, hij heeft alles al gezien. Vrachtwagenchauffeur. In heel Europa, dus ja, hij kwam overal. Alles gezien, dus wat zou hij te klagen hebben? Armen, benen, allemaal nog goed. Alleen dus daarboven. Maar ja, wat wil je? Tachtig is ie. Tachtig. En alles al gezien he? Armen, benen prima. Nee, hij zit hier best.

7 gedachten over “Alles gezien

  1. Wat herken ik veel in je verhalen van de laatste dagen….ach ja, eens een zuster, altijd een zuster,mooi werk om te doen, dat vind ik nog steeds, En we kunnen ook leren van deze mensen.Mooi verhaal

  2. Duidelijk waar je geweest bent, dat maakt indruk. Ik heb het meegemaakt toen ik werkte in ziekenhuis Zonnestraal, toen het nog een zelfstandig ziekenhuis was met een geriatrische afdeling. Hoogbejaarde dametjes – écht gekrompen in de laatste jaren, dat moest haast wel – die bij de ingang op hun moeder wachtten. Ik werd “zuster” genoemd; had toen duidelijk meer haar dan nu.

Geef een reactie

