Probeer om te draaien #liederlijk

In de twee weken die we grotendeels onderweg en op de weg doorbrachten, hoorden we met enige regelmaat de ingeblikte stem van onze TomTom het welbekende zinnetje uitspreken: probeer om te draaien. Eerst rustig, maar al snel wat dwingender: keer om. Lullig voor de heer in het doosje, want wij wisten ook heus wel dat we zijn instructies negeerden. Dan namen we een binnendoorweg. Of zochten we een pomp van de snelweg om een paar cent per liter uit te sparen. Of gewoon, omdat de wegwerkzaamheden de route enigszins in de war schopte. No worries dude!
Maar niet alleen die omgekeerde wereld was een thema. Alsof de duivel himself ermee speelde hoorden we een paar keer per dag onderstaand liedje op de radio. Er waren maar een paar zenders te ontvangen en elke zender had blijkbaar een abonnement op deze kraker genomen. Prompt bij zo’n beetje elke grensovergang hoorden we de dame in kwestie de ingeblikte TomTom-stem te hulp schieten. Liefde kent geen grenzen, zo blijkt. Meer zeg ik niet, want het is vast alweer te makkelijk. Keer om, nu het nog kan!


Omdraaien, elke nu en dan ik krijg een klein beetje eenzaam
En jij bent nooit komen rond
Omdraaien, elke nu en dan ik krijg een klein beetje moe
Van luisteren naar het geluid van mijn tranen
Omdraaien, elke nu en dan ik krijg een klein beetje nerveus
Dat de beste van al de jaren hebben verdwenen bij
Omdraaien, elke nu en dan ik krijg een klein beetje bang
En dan ik zie de kijk in jouw ogen
Omdraaien, heldere ogen, elke nu en dan ik val uiteen
Omdraaien, heldere ogen, elke nu en dan ik val uiteen

Omdraaien, elke nu en dan ik krijg een klein beetje rusteloos
En ik droom van iets wild
Omdraaien, elke nu en dan ik krijg een klein beetje hulpeloos
En ik ben liggend als een kind in jouw armen
Omdraaien, elke nu en dan ik krijg een klein beetje boos
En ik weet ik heb gaan te krijg uit en huilen
Omdraaien, elke nu en dan ik krijg een klein beetje angst
Maar dan ik zie de kijk in jouw ogen
Omdraaien, heldere ogen, elke nu en dan ik val uiteen
Omdraaien, heldere ogen, elke nu en dan ik val uiteen

En ik nodig jou nu vanavond
En ik nodig jou meer dan ooit
En als jij zal houd mij strak
Wij zullen zijn houden aan altijd
En wij zullen alleen zijn maken het recht
Omdat wij zullen nooit zijn verkeerd samen
Wij kunnen nemen het naar het einde van de lijn
Jouw liefde is als een schaduw op mij alles van de tijd
Ik doe niet weten wat te doen en ik ben altijd in het donker
Wij zijn levend in een poeder vaatje en geven uit vonken
Ik echt nodig jou vanavond
Altijd is gaan beginnen vanavond
Altijd is gaan beginnen vanavond

Een bovenop een tijd ik was vallend in liefde
Maar nu ik ben alleen vallend uiteen
Er is niets ik kan doen
Een volledige verduistering van het hart
Een bovenop een tijd er was licht in mijn leven
Maar nu er is alleen liefde in het donker
Niets ik kan zeggen
Een volledige verduistering van het hart

Omdraaien heldere ogen
Omdraaien heldere ogen
Omdraaien, elke nu en dan ik weet jij zal nooit zijn de jongen
Jij altijd wilde te zijn
Omdraaien,
Maar elke nu en dan ik weet jij zal altijd zijn de enige jongen
Wie wilde mij de weg dat ik ben
Omdraaien,
Elke nu en dan ik weet daar is nee een in het heelal
Als magisch en wonderlijk als jij
Omdraaien,
Elke nu en dan ik weet daar is niets ieder beter
En daar is niets dat ik gewoon zou niet doen
Omdraaien, heldere ogen, elke nu en dan ik val uiteen
Omdraaien, heldere ogen, elke nu en dan ik val uiteen

En ik nodig jou nu vanavond
En ik nodig jou meer dan ooit
En als jij zal houd mij strak
Wij zullen zijn houden aan altijd
En wij zullen alleen zijn maken het recht
Omdat wij zullen nooit zijn verkeerd samen
Wij kunnen nemen het naar het einde van de lijn
Jouw liefde is als een schaduw op mij alles van de tijd
Ik doe niet weten wat te doen en ik ben altijd in het donker
Wij zijn levend in een poeder vaatje en geven uit vonken
Ik echt nodig jou vanavond
Altijd is gaan beginnen vanavond
Altijd is gaan beginnen vanavond

Een bovenop een tijd ik was vallend in liefde
Maar nu ik ben alleen vallend uiteen
Er is niets ik kan doen
Een volledige verduistering van het hart
Een bovenop een tijd er was licht in mijn leven
Maar nu er is alleen liefde in het donker
Niets ik kan zeggen
Een volledige verduistering van het hart


We bladeren even terug in het archief en dan komen we uit bij 10 september. Eens zien, een verrassing? Nee, niet echt. Mac danste toen wederom als eerste blootsvoets door de kamer om het goede antwoord te vieren. Inderdaad: Patti Smith –  Dancing Barefoot. Nogmaals van harte en op naar de volgende balzaal!

8 gedachten over “Probeer om te draaien #liederlijk

    1. En recht zo die gaat: de eerste, hoewel Mignonne het ook voor je had kunnen verstieren, maar die was zo in de war dit liedje hier te vinden, dat ze met stomheid was geslagen, vermoed ik 😉

    1. Weet ik toch, maar ja, hardnekkig in mijn hoofd, dus een plek in deze mooie verzameling waard 🙂 Je had trouwens gelijk het antwoord kunnen geven en een fotofinish met Mac kunnen hebben 😀

Geef een reactie

