113

Ze zijn akkoord. Het verbond van rechtse godsdienstwaanzinnigen hebben samen met zielloze sufferdje dat D66 heet een pracht van een overeenkomst in elkaar gezet. Gewone mensen gaan erop vooruit. Dan ben ik dus niet gewoon. En velen met mij. Het is het bekende verhaal: rijk wordt rijker, arm gaat naar de kloten.

Los daarvan kan het nog korter door de bocht. Door een betere ouderenzorg te regelen, zouden er minder doodswensen zijn. Waarom zou je je als partij ook verdiepen in enige context? Ondertussen verbreden we gezellig de snelwegen, blijft de maximumsnelheid 130 kilometer per uur en gaan spitsstroken eerder open. Met andere woorden: zit je lekker levendig te zijn in je bejaardensoos, klettert er op de ring iets verderop een hippe youngster met zijn veel te grote bolide op hoge snelheid in de vangrails die slechts vijf banen verderop de slip zal onderbreken. Het meest groene kabinet, wordt er geroepen. Hoe dan?

Nog even over die doodswens. Waarom is dat zo’n taboe? Omdat we ons vooral moeten voortplanten en in leven blijven, want de rechtlijnige economie kan alleen bestaan bij de gratie van consumerende zombies. En zo zien we dat hier graag in het kapitalistische wereldje. Nou, dan capituleer ik liever en regel via via wel een pilletje. Als ik dood wil, wil ik dood. Maar dat mag niet, kan niet. Een hele trits kinderen op de wereld flikkeren, dat is geen probleem. Gedeelde smart is tenslotte halve smart. Hm. Heb ineens zin in smarties.

Nah, ik gun het ze niet. Dikke vinger. Politiek. Leugens, leugens en leugens. Dikke doei.

8 gedachten over “113

  1. Goedemorgen, mee eens, het klopt weer eens niet, maar ik had niet anders verwacht, het is echte politiek, gewoon ‘mooie’verhalen en of het linksom om rechtsom gaat, het klopt nooit, aan de ene kant dingen verlagen en aan de andere kant gaat er weer iets omhoog, leugens ten top!

Geef een reactie

