Sanity

Toch baal ik er een beetje van dat ik me, zoals gisteren, weer zo druk maak om het politieke vals spelen. Ik had me nog zo voorgenomen om dat niet meer te laten gebeuren en als het dan toch zover zou komen, dat ik het dan niet zo de wereld in slinger. Want ja, boos. Zit toch ook niemand op te wachten. Maar ja, emotioneel kippetje hè?

Over kippen gesproken, de laatste die ik van de week sprak had zojuist een windei gelegd. Stinken!

Wat dan ook wel eens gezegd mag worden: ik ging gisteren tegen mijn voorkeuren in naar het toilet op een station. De nood was niet hoog, maar zou dat onderweg wel worden, dat voelde ik aan mijn water.
Het was op station Amstel. Je betaalt 70 cent en krijgt dan een bonnetje waarmee je 50 cent korting krijgt bij een aankoop (‘alleen bij aankopen van 2,50 of meer, meneer!’) op het station. Doen ze slim. Hetzelfde systeem als langs de snelweg, dus je kent het vast wel, ook als je geen stationista bent.
Maar goed, wat ik dus wilde zeggen is dat het er schoon was. Echt.
Vorige week nog kreeg ik een enquêteformulier in mijn wachtende handjes gedrukt met allerlei vragen over hetzelfde station. Nou, ze kwamen er slecht vanaf, was mijn bescheiden mening. Gemiddelde cijfer een 3,5. En terecht, vond ik, want: mijn mening.
Maar als ik had moeten invullen wat ik van het toilet vond, dan was het gemiddelde aanzienlijk hoger geweest.
Dat bedacht ik me allemaal terwijl ik van de sanitaire omgeving gebruik maakte. Ik werd er blij van. Dat wilde ik delen met de Heer des Toilettes die ik nog had begroet bij binnenkomst, echter, het heerschap was nergens meer te zien toen ik opgelucht de stallen verliet. Jammer. Nu hoop ik maar dat ie dit leest.

9 gedachten over “Sanity

  1. Ik ben het met je eens, boos worden helpt je niet, maar wat zou het goed zijn als de politiek dit zou lezen, ik heb er gisterochtend ook iets, tegen mijn gewoonte in , over gezegd op Facebook,er is geen discussie over losgebarsten, dat was niet mijn insteek, maar even een opluchting dat ik het eens opgeschreven heb.Dus stoor je er niet aan dat jij dat ook eens gedaan heb, Nu dat sanitair op het station, ja,misschien leest die meneer het wel, dat hoop ik voor jou en hem, je weet het nooit hoe de kip ,o nee een haas gevangen word. Fijne dag toegewenst

Geef een reactie

